Status ; Selangkah anak perempuan keluar dari rumah tanpa menutup aurat, maka selangkah juga ayahnya menghampiri neraka.
Eiyqa Stewart
Aku harap hampa faham
Sunday, July 15, 2012 | 5:16 PM | 0 Rain[s]
Assalamualaikum. Hai Emma, Gdah, Yunie, Mirah, Eyra dan semua kawan eiyqa. Hm entahlah, kali ni aku ada benda nak cerita kat hampa. Aku dah tak larat nak hidup macam ni. Banyak betul masalah. Hm aku dah kena fitnah macam-macam. Tapi aku sabar ja. Hm, hampa mungkin pernah dengarkan pasal PMR aku dapat 3A? Hampa tau ka cerita sebenar semua ni? Hampa taktau kan? Untuk ADIRA, apa masalah hang? Aku tak pernah kacau hidup hang. Hang pi fitnah macam-macam pasal aku kat orang. Yang pasal PMR 3A ni pun berpunca dari hang. Hang pi bawa mulut, canang merata tempat. Hang pi cerita kat Yunie, Gdah and semua kawan-kawan aku. Aku dah dengaq pasai ni dari mulut kawan baik hang sendiri. Then bila aku text hang, hang tak mau mengaku. Padahal cerita ni dari mulut KAWAN BAIK hang. Untuk pengetahuan hampa semua, yang pasal PMR 3A tu, memang tak betul and aku pun tak pernah cakap kat hampa yang aku dapat 3A. Cerita dia macam ni, time keluar result PMR, aku pi sekolah. Ambil result, then aku kelam kabut balik sebab nakpi hospital. Then mama aku call qydah, tanya pasal result dia. Dia gthu lah yang dia dapat 5A. Pastu qydah tanya aku, aku just kata ''adalah''. Then qydah sruh habaq jugak, aku gthu dia yang aku dapat 3A. Then aku gelak time aku OTP dengan qyda. Time aku OTP dengan qyda, dia still kat sekolah. Mungkin time tu Gdah atau Adira pi tanya qyda pi tanya pasal result aku. Qyda pun taktau yang aku just bergurau dengan dia. Then bila qydah balik, aku gthu dia yang aku takda A pun. Aku kata kata kat qyda, saja nak melawak. Sebab aku dengan qyda dah macam adik beradik. Aku selalu melawak dengan dia. Tapi bila aku pi sekolah hampa, hampa fitnah aku. Hampa kata aku tipu hampa. Aku tau langsung pasai ni. Tengok-tengok hampa tuduh yang ni pembohong. Hampa ingat dak time ada orientasi? Cikgu Atikah tanya pasal result aku depan hampa semua ramai-ramai. Cikgu Atikah tanya aku dapat berapa? Tapi apa yang aku jawab, aku  just cakap yang aku TAK ADA A. Cuba hampa pikir balik, buat apa aku nak tipu hampa sedangkan aku tau kalau aku tipu pun, benda akan terbongkar jugak. Masa first aku masuk sekolah tu, ramai tanya pasai result aku. Aku just kata, aku takda A. Tu ja, tapi kenapa hampa nak fitnah aku sedangkan hampa taktau cerita sebenar. Takpa, kebenaran akan terbongkar jugak cuma lambat atau cepat. Hm :')

Bonjour
You've Stuck


Welcome to My blog. I hope you +Follow me. Cick here to exit. Thanks for visit my blog. Don't copy anything from here ;)


Old Post | New Post